30 Jun 2015

Olive Drab Trousers - a Versatile Green

Green is a lovely colour in the classic Gentleman's wardrobe; not as staple as navy or grey for most purposes but surpreme in the country attire.
But one should also include green in the everyday wardrobe - ties; socks; pocket squares; shoes.
...And green trousers to wear with odd jackets - cotton jackets; linen jackets; tweed jackets etc.

I recently acquired a pair of Olive drab trousers from Gentleman's Outfitters Hogspear; a pair of vintage Household Cavalry Officer's service dress trousers.
The Olive drab is a beautiful colour and very versatile to go with tans, browns, and blues. Being a natural mix of green and brown hues it is more suitable with many colours than say grass green, sage green etc - the latter hues maybe more appropriate for accessories.

The trousers are quite slim, but classic in design with double inward pleats, side adjusters, cuffs, and button fly.
The wool fabric is of excellent quality and so is the making.
And the price for a vintage pair of service dress trousers is quite affordable...

Olive drab trousers; Tan linen-silk tweed jacket from RL Polo; light blue db cuff shirt from Stenström's;Navy/silver bar stripe tie from Drake´s London; silk pocket square from Rubinacci; dark oak brogues from Cheaney&Sons
A very snug fit to the waistline 
The trousers have a lovely contemporary fit - not often you will see me take off the jacket.

Side adjusters and loops for an officer's sash belt

Double pleated; button fly

Cuffs

The silk-linen tweed jacket from RL Polo: link






4 comments:

  1. Nydelige bukser! Jeg har nu selv kig på et par på ebay. De har dog kun et par i den måske rigtige størrelse, så kan du mon sige mig, om deres størrelsesangivelser er mere eller mindre korrekte?

    På forhånd mange tak:o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg plejer at handle ved bestemte sælgere , når jeg handler på Ebay - der skal en vis grad af tillid til. Jeg vil sige ud fra min erfaring at dem som gør sig umage med at angive livvidde, indre og ydre mål på ben og siddehøjde som regel også angiver rimeligt nøjagtige mål. Men det kommer selvfølgelig også an på hvordan snittet er; f.eks hvor højt bukselinningen sidder. I mange tilfælde skal der omforandring til og her gælder at benlængde er nemmere at justere end livvidde. Men måske du har en omforandrings skrædder i nærheden?
      Hvis prisen er rigtig god er der måske plads til at eksperimentere?

      Delete
  2. Det er netop Hogspear, der sælger dem, og de skriver at de er ca. 32'' i livet og i længden, men det gør jo F..... til forskel om de kommer tættere på 31'', hvilket ville passe perfekt eller 33'', hvilket med sikkerhed ville betyde, at de ville slaske på mig. Så mit spørgsmål er vel nærmest: Var den størrelse de havde angivet - spot on i dit tilfælde? Desuden, tør man spørge hvor meget, du måtte slippe for dem?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg gav £16,99 plus fragt. Deres mål: 28 liv og 32 benlængde , når jeg måler efter er det 30 liv og 31,5 indre benlængde

      Delete